Hastanemiz

Amaç ve Hedeflerimiz



1. AMAÇ:
Hastane misyon,vizyon ,değerleri paralelinde toplumsal ihtiyaçları ,fiziksel özellikleri ve

mali kriterleri göz önüne alarak kurum amaç ,hedefleri belirlenmek ve gerekli çalışmaları yaparak belirlenen hedef ve amaçlara uluşmak.

2.KAPSAM: Bu prosedür Tüm Birimleri kapsar.

3.KISALTMALAR:

4.TANIMLAR:

Amaç: Belirli bir zaman diliminde ulaşmanın hedeflendiği kavramsal sonuçlar.

Hedef:Amaçları gerçekleştirmek için belirlenen spesifik ve ölçülebilir alt ölçütlerdir.

5.SORUMLULUKLAR: Bu prosedürün yürütülmesinden Hastane Yönetimi ve ilgili birimler sorumludur.

6. FAALİYET AKIŞI:

6.1. KURUMSAL   AMAÇ 1: Hastanemizi güçlü bir kurumsal yapıya kavuşturmak.

6.1.1. Hedef -1: Kurum Kültürünü, kurum kimliğini ve kurum imajını yükselmek.

6.1.1.1. Stratejiler:

  • Kurum kültürünü ve kimliğini geliştirmek için hastane tarihçesinin, misyonunun, vizyonunun, temel değerlerinin, çalışanlar tarafından benimsenmesini sağlamak.
  • Çalışanların ortak kültür, hedef ve amaç etrafında hareket etmesini sağlayarak kurumla bütünleşmesini sağlamak
  • Çalışanların yüksek motivasyonu ve beklentilerinin karşılanması ile kurumsal verimi artırmak.
  • Çalışanların görüş ve önerileri dikkate alınarak karar verme süreçlerine katılımını sağlamak.
  • Hastane imajını geliştirmek için toplumun menfaatlerine olacak şekilde sosyal etkinlikler düzenlemek
  • Hasta memnuniyeti üzerinde etkili olan otelcilik hizmetlerini, hastanenin fiziksel koşulları iyileştirmek-geliştirmek ve modern cihazlara sahip olmak.

6.1.2. Hedef 2 :İyi yönetim uygulamalarıyla idari yapıyı güçlendirmek.

6.1.2.1.Stratejiler:

  • Hastane faaliyetlerinin tamamını kapsayacak şekilde organizasyon yapısını oluşturmak.
  • Organizasyon   yapısı kapsamında tüm birimlerin ve çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarını tanımlamak.
  • Organizasyon yapısı kapsamında tüm birimlerin sorumlularını belirlemek
  • Kurumun misyonunu, vizyonunu ve temel değerlerini belirlemek
  • Hastane web sayfasını Kalite standartlarına uygun hale getirip güncelliğini sağlamak.

6.1.3. Hedef 3: Etkin bir insan kaynakları sistemi oluşturmak ve eğitim faaliyetlerini desteklemek.

6.1.3.1.Stratejiler:

  • İnsan kaynağının bilgi, deneyim ve yeterliliğini artıracak eğitim programlarının geliştirilmesi.
  • Her görev için gerekli eğitim ihtiyacı ve eğitim standartlarının belirlenmesi.
  • Göreve yeni başlayan tüm çalışanlara uyum eğitimlerinin eksiksiz verilmesini sağlamak.
  • Genel ve bölüm uyum rehberlerinin güncellenmesini sağlamak.
  • Personel dağıtım standartlarının hizmet alanlarına göre yeniden tanımlanmasını sağlamak

6.1.4. Hedef 4 :Teknolojik alt yapıyı geliştirmek

6.1.4.1.Stratejiler:

  • Hastane bilgi yönetim sisteminin daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlamak.
  • Hastane bilgi yönetim sistemini kalite standartlarına ve verimlik değerlendirme rehberine göre tam entegrasyonunun sağlanması gerçekleştirmek.
  • Yeni teknolojilerin kullanımını sağlamak.

 

6.2.KURUMSAL AMAÇ 2: İnsan odaklı, erişilebilir, nitelikli, etkin, verimli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak.

6.2.1.Hedef 1 :Sağlık Hizmet Kalitesini ve güvenliğini sağlamak.

6.2.1.1. Stratejiler:

  • Sağlıkta Kalite  Hastane standartlarına uygunluğunu periyodik olarak değerlendirmek.
  • Sağlık verilerinin gizliliğini ve güvenliğini sağlayacak mekanizmaları güçlendirmek(şifreleme sistemi ,kullanıcı kontrolü, eğitimler, logların takibi, gizlilik sözleşmesi )
  • Hastanemizdeki  yatakların nitelikli hale getirilmesini sağlamak.
  • Hastanemiz de bina turlarını etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek.
  • İlaçların akılcı kullanımını sağlamak üzere geliştirilen politika ve prosedürlerin uygulanmasını sağlamak.
  • Hasta mahremiyetini   koruyacak altyapı ve kapasitenin geliştirilmesini sağlamak
  • Tıbbi cihazların kalibrasyonlarını güvenilir ve etkin  şekilde sağlamak

6.2.2.Hedef 2 : Sağlık hizmeti sunumundan duyulan memnuniyeti artırmak.

6.2.2.1.Stratejiler:

  • Karar alma süreçlerine hizmetten yararlananların daha aktif katılımını sağlayacak düzenlemeler yapılması.
  • Sağlık çalışanlarının hastalara uygun ve anlaşılır bilgi vermesini sağlayacak kurum içi mekânların düzenlenmesi ve geliştirilmesini sağlamak.
  • Anket, web uygulamaları, öneri kutusu gibi uygulamaların daha aktif kullanılmasını sağlamak

6.2.3.Hedef 3 :Engelli bireylerin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak

6.2.3.1.Stratejiler:

  • Hizmet alanlarının engelli ve erişim zorluğu yaşayanlara göre yeniden düzenlenmesini sağlamak

6.2.4. Hedef  4:Çalışan güvenliği ve memnuniyet seviyesini yükseltmek

  • Çalışanların  mutlu ve güvenli bir iş ortamında çalışmalarını sağlayarak işbirliği ve dayanışmayı esas alan ekip ruhu bilincinin geliştirilmesini sağlamak.
  • Çalışanların moral ve motivasyonlarını yükseltecek sosyal aktivitelerin planlanıp uygulanmasını sağlamak.
  • Çalışmayı takdir edip ödüllendiren bir yönetim anlayışının hakim kılınmasını sağlamak.

 

7.İLGİLİ DÖKÜMANLAR:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HAZIRLAYAN

KONTROL EDEN

ONAYLAYAN

BÖLÜM KALİTE SORUMLUSU

 

 

KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜ

BAŞHEKİM


21 Mart 2022