1. AMAÇ: Hastane misyon,vizyon ,değerleri paralelinde toplumsal ihtiyaçları ,fiziksel özellikleri ve
mali kriterleri göz önüne alarak kurum amaç ,hedefleri belirlenmek ve gerekli çalışmaları yaparak belirlenen hedef ve amaçlara uluşmak.
2.KAPSAM: Bu prosedür Tüm Birimleri kapsar.
3.KISALTMALAR:
4.TANIMLAR:
Amaç: Belirli bir zaman diliminde ulaşmanın hedeflendiği kavramsal sonuçlar.
Hedef:Amaçları gerçekleştirmek için belirlenen spesifik ve ölçülebilir alt ölçütlerdir.
5.SORUMLULUKLAR: Bu prosedürün yürütülmesinden Hastane Yönetimi ve ilgili birimler sorumludur.
6. FAALİYET AKIŞI:
6.1. KURUMSAL AMAÇ 1: Hastanemizi güçlü bir kurumsal yapıya kavuşturmak.
6.1.1. Hedef -1: Kurum Kültürünü, kurum kimliğini ve kurum imajını yükselmek.
6.1.1.1. Stratejiler:
- Kurum kültürünü ve kimliğini geliştirmek için hastane tarihçesinin, misyonunun, vizyonunun, temel değerlerinin, çalışanlar tarafından benimsenmesini sağlamak.
- Çalışanların ortak kültür, hedef ve amaç etrafında hareket etmesini sağlayarak kurumla bütünleşmesini sağlamak
- Çalışanların yüksek motivasyonu ve beklentilerinin karşılanması ile kurumsal verimi artırmak.
- Çalışanların görüş ve önerileri dikkate alınarak karar verme süreçlerine katılımını sağlamak.
- Hastane imajını geliştirmek için toplumun menfaatlerine olacak şekilde sosyal etkinlikler düzenlemek
- Hasta memnuniyeti üzerinde etkili olan otelcilik hizmetlerini, hastanenin fiziksel koşulları iyileştirmek-geliştirmek ve modern cihazlara sahip olmak.
6.1.2. Hedef 2 :İyi yönetim uygulamalarıyla idari yapıyı güçlendirmek.
6.1.2.1.Stratejiler:
- Hastane faaliyetlerinin tamamını kapsayacak şekilde organizasyon yapısını oluşturmak.
- Organizasyon yapısı kapsamında tüm birimlerin ve çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarını tanımlamak.
- Organizasyon yapısı kapsamında tüm birimlerin sorumlularını belirlemek
- Kurumun misyonunu, vizyonunu ve temel değerlerini belirlemek
- Hastane web sayfasını Kalite standartlarına uygun hale getirip güncelliğini sağlamak.
6.1.3. Hedef 3: Etkin bir insan kaynakları sistemi oluşturmak ve eğitim faaliyetlerini desteklemek.
6.1.3.1.Stratejiler:
- İnsan kaynağının bilgi, deneyim ve yeterliliğini artıracak eğitim programlarının geliştirilmesi.
- Her görev için gerekli eğitim ihtiyacı ve eğitim standartlarının belirlenmesi.
- Göreve yeni başlayan tüm çalışanlara uyum eğitimlerinin eksiksiz verilmesini sağlamak.
- Genel ve bölüm uyum rehberlerinin güncellenmesini sağlamak.
- Personel dağıtım standartlarının hizmet alanlarına göre yeniden tanımlanmasını sağlamak
6.1.4. Hedef 4 :Teknolojik alt yapıyı geliştirmek
6.1.4.1.Stratejiler:
- Hastane bilgi yönetim sisteminin daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlamak.
- Hastane bilgi yönetim sistemini kalite standartlarına ve verimlik değerlendirme rehberine göre tam entegrasyonunun sağlanması gerçekleştirmek.
- Yeni teknolojilerin kullanımını sağlamak.
6.2.KURUMSAL AMAÇ 2: İnsan odaklı, erişilebilir, nitelikli, etkin, verimli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak.
6.2.1.Hedef 1 :Sağlık Hizmet Kalitesini ve güvenliğini sağlamak.
6.2.1.1. Stratejiler:
- Sağlıkta Kalite Hastane standartlarına uygunluğunu periyodik olarak değerlendirmek.
- Sağlık verilerinin gizliliğini ve güvenliğini sağlayacak mekanizmaları güçlendirmek(şifreleme sistemi ,kullanıcı kontrolü, eğitimler, logların takibi, gizlilik sözleşmesi )
- Hastanemizdeki yatakların nitelikli hale getirilmesini sağlamak.
- Hastanemiz de bina turlarını etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek.
- İlaçların akılcı kullanımını sağlamak üzere geliştirilen politika ve prosedürlerin uygulanmasını sağlamak.
- Hasta mahremiyetini koruyacak altyapı ve kapasitenin geliştirilmesini sağlamak
- Tıbbi cihazların kalibrasyonlarını güvenilir ve etkin şekilde sağlamak
6.2.2.Hedef 2 : Sağlık hizmeti sunumundan duyulan memnuniyeti artırmak.
6.2.2.1.Stratejiler:
- Karar alma süreçlerine hizmetten yararlananların daha aktif katılımını sağlayacak düzenlemeler yapılması.
- Sağlık çalışanlarının hastalara uygun ve anlaşılır bilgi vermesini sağlayacak kurum içi mekânların düzenlenmesi ve geliştirilmesini sağlamak.
- Anket, web uygulamaları, öneri kutusu gibi uygulamaların daha aktif kullanılmasını sağlamak
6.2.3.Hedef 3 :Engelli bireylerin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak
6.2.3.1.Stratejiler:
- Hizmet alanlarının engelli ve erişim zorluğu yaşayanlara göre yeniden düzenlenmesini sağlamak
6.2.4. Hedef 4:Çalışan güvenliği ve memnuniyet seviyesini yükseltmek
- Çalışanların mutlu ve güvenli bir iş ortamında çalışmalarını sağlayarak işbirliği ve dayanışmayı esas alan ekip ruhu bilincinin geliştirilmesini sağlamak.
- Çalışanların moral ve motivasyonlarını yükseltecek sosyal aktivitelerin planlanıp uygulanmasını sağlamak.
- Çalışmayı takdir edip ödüllendiren bir yönetim anlayışının hakim kılınmasını sağlamak.
21 Mart 2022